zaterdag 26 april 2014

Winterkoning

Ik laat nog even een aantal winterkoninkjes zien die ik de afgelopen tijd heb kunnen fotograferen.
Ook de omgeving laat ik even zien, deze dus gewoon in het bos gefotografeerd.
Je ziet de stapel met bomen en daarachter ligt een omgewaaide boom met het wortel gestel naar voren, daarin was de winterkoning bezig om wat nestjes te maken, hij maakt meerdere nestjes en het vrouwtje kiest er eentje uit, die ze goed genoeg vindt.


Meer foto's zijn te zien op mijn website:  http://www.digi-irma.nl
Nog meer foto's van Winterkoningen zijn te zien: HIER


**Foto's zijn in de vergroting  beter van kwaliteit, dus scherper en duidelijker.**
Klik op de eerste voor een mooier en groter beeld!!
Click the first for a better and bigger image!
 







 Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.
Thanks everyone for the comments on my previous blog.
 

37 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleine bolletjes zijn het toch , je heb er ook wel erge mooie foto's van gemaakt ook hoor .

    Gr Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Irma, wat staat ie er weer superscherp op, zelfs de spindraadjes zijn duidelijk te zien. De achtergrondkleuren vind ik fantastisch, het geeft zo'n mooi rustig beeld! Leuk zoals het vrouwtje het voor het 'zeggen' heeft voor het nestje! Prachtige serie!
    Fijn weekend, grtjs uit Enkhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Irma.

    Weer een lust om naar te kijken zo prachtig mooi heb je ze weer op de foto gezet de winterkoninkjes.
    Super!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely Little bird.
    Beautiful flowersin your post Before. OUr flowers will come soon.
    have a great weekend!
    M//

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een supermooie beelden van het winterkoninkje. In de struiken achter mijn tuin zit er ook een. En wat kan die zingen, zo prachtig. Ik leer de geluiden herkennen door mijn buurvrouw. Ik moet maar eens ergens een vogelapp downloaden je hoort zoveel verschillende zangers en ik ken er maar weinig van.
    Heerlijk weekend gewenst Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beautiful wren/s and an impressive wood pile too Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Irma
    mooi vogeltje en mooi op de foto gezet.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. There is something inherently appealing about a Winter Wren, They are so tiny, yet so full of character and spirit. I always delight in seeing them and you pictures bring me a great deal of joy.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marvelous photos of this special bird. Wonderful portraits too.
    I wish you a nice and sunny weekend, Irma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Irma, your wren is adorable.. Cute series of photos! It is nice that they have such a big selection for their nest.. Have a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hola amiga Irma,bellas y magnifcas tomas del Chochin un avecilla que es hermosa por su canto y por su forma caracteristica.Un fuerte abrazo y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. adorable little birds! so pert and perky and LOUD! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wren is terrific, lend me that one, lol. Photographs are the best.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig mooie foto's maak je ook! Vind deze vogeltjes altijd zo leuk om te zien, zo lief ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Irma,
    Wat een ontzettende mooie foto's!!
    Prachtig hoe je deze vogel hebt weten te fotograferen. En wat een scherpte, helemaal Super!!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je die mooi gefotografeerd Irma, ze zijn zo moeilijk te pakken.
    Petje af ;-)
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Irma,die heb je er mooi opgezet.
    En zeker omdat het zo'n beweeglijke vogel is

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HI Irma These are all wonderful photographs of this Wren. It posed well for you. Have a great weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Irma,

    Stuk voor stuk prachtige scherpe beelden. Je hebt een uitstekende selectie gemaakt uit de ongetwijfeld vele beelden. Erg knap dat je dit zo lastig te fotograferen vogeltje er zo mooi op hebt staan.
    Complimenten! Dat doen niet veel mensen je na.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat staat die kleine er mooi op. Ik vind het knap dat het je zo goed gelukt is. Ik zie de vogeltjes regelmatig maar het is heel lastig er een behoorlijke plaat van te maken. Je zegt er niets over, maar ik zou haast denken dat je een schuilhut hebt gebruikt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kees bedankt voor je reactie.
      Nee hoor ik stond daar tegenover gewoon te kijken, hij trok zich helemaal niets van mij aan.
      Hij zat zo heerlijk te zingen, dan vloog hij weer even weg en kwam daarna gewoon weer terug, ik heb daar wel een aantal keren gespot hoor.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  21. So ein kleiner kugelrunder Federball. Man möchte ihn aus dem Foto heben und in die Hand nehmen.

    Danke für die schönen Aufnahmen, liebe Irma.

    Freundliche Grüße
    Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind het altijd zo knap dat jij die vogeltjes allemaal weet te vinden, Irma. Dit is ook weer een prachtige serie. Toch een beetje eng dat het vogeltje zijn nest maakt bij die boomstammen. Hopen maar dat ze ze laten liggen. Fijne zondag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige opnames Irma.
    Deze serie is net als je eerste serie van de Winterkoning werkelijk helemaal gaaf.
    Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wonderful photos of this cute little bird! Have a lovely evening.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah wat een mooie winterkoningserie Irma, knap werk om dit kleine drukke
    vogeltje zo mooi vast te leggen. Bepaald niet eenvoudig dus een groot compliment
    voor deze fraaie foto's!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, hele mooie serie, prachtig scherp en mooie rustige achtergronden, heel knap om dit kleine lawaai makertje zo erop te zetten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wonderful pictures of a very loud bird!

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love the sweet little wren. What beautiful images. Your camera skills are amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit zijn schitterende foto's geworden Irma lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. perfect camouflage!... cool photographs as always!
    greetings from Ukraine!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi Irma!
    Just splendid photos of this little bird you taken, as usual!
    Thanks for your comment, and you did know what the last bird was, I did not!
    Sorry for the translator didn't work, that wasn't good.
    I wrote about I'm being a grandmother once again, now to a little boy! :)
    Greetings Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Proficiaat , wonderfull shots,gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wren is a wonderful bird, here you got an excellent series of this.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  34. What a wonderful set of images of the little "Carriça", Irma!
    She's really cute!
    Best wishes,
    JR

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.